- czwartek, 10 października 2024
- Autor: admin
Informacja dla właścicieli nieruchomości niezamieszkanych (firmy, instytucje, itp)

Informacja dla właścicieli nieruchomości niezamieszkanych (firmy, instytucje, itp)
Szanowni Państwo,
informujemy, że Związek Gmin Krajny, tak jak dotychczas, organizuje odbiór odpadów
z nieruchomości niezamieszkanych. Nie są planowane zmiany w tym zakresie.
W związku z pojawiającymi się licznymi wątpliwościami dotyczącymi obowiązków właścicieli nieruchomości niezamieszkanych spowodowanych zarówno korespondencją kierowaną przez firmę odbierającą odpady komunalne jak i komunikatem Związku Gmin Krajny w trybie art. 6c ust. 3c ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (dalej jako ucpg), wyjaśniamy:
Zgodnie z zapisami art. 5 ucpg obowiązkiem właścicieli nieruchomości (dzierżawców, zarządców) jest wyposażenie nieruchomości w odpowiednie pojemniki/worki przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych oraz pozbywanie się zebranych odpadów komunalnych w sposób zgodny z przepisami ustawy i przepisami odrębnymi. W przypadku uczestnictwa w systemie Związku Gmin Krajny wyposażenie w pojemniki zostało przejęte i jest realizowane przez Związek już od roku 2013.
Właściciele nieruchomości niezamieszkanych, którzy gospodarowanie odpadami komunalnymi powierzyli Związkowi Gmin Krajny i chcą pozostać w tym systemie nie muszą podejmować żadnych dodatkowych działań. Jeśli natomiast ich zamiarem jest skorzystanie z usług innych podmiotów, należy podpisać odpowiednią umowę z firmą świadczącą usługi odbioru odpadów komunalnych oraz złożyć Zarządowi Związku Gmin Krajny pisemne oświadczenie o wyłączeniu się z systemu odbierania odpadów komunalnych wraz z kopią umowy (szczegółowo – art. 6c ust. 3 c oraz 3 a), przy czym w naszych warunkach jest to możliwe wyłącznie do dnia 15 października 2024 r. z mocą obowiązującą od 1 kwietnia 2025 r. na cały okres objęty kolejną umową o udzielenie zamówienia publicznego (więcej w informacji na stronie internetowej Związku – zakładka O związku/Gospodarka odpadami: https://zgk.zlotow.pl/informacja-o-zamiarze...)
Dodatkowo, jeżeli Państwa deklaracja nie obejmuje wszystkich 5 frakcji odpadów (papier, tworzywa sztuczne, szkło, bio, zmieszane), konieczna będzie jej zmiana najpóźniej z dniem 1 kwietnia 2025 r.
O szczegółach właściciele nieruchomości będą informowani z odpowiednim wyprzedzeniem.
W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu z Biurem Związku (tel. 67 353 39 41 wew. 10, e-mail: biuro@zgk.zlotow.pl bądź osobiście w biurze przy ul. Wawrzyniaka 4A w Złotowie, pokój nr 2).